Administraţie

Garajele de cartier au zilele numărate: primăria le va înlocui cu parcări supraterane

Administraţia locală are în plan să scape de garajele improvizate din toate cartierele clujene, după intrarea în vigoare a noului Plan Urbanistic General.
  • În locul garajelor vor fi construite parkinguri / foto Remus Muntean

    În locul garajelor vor fi construite parkinguri / foto Remus Muntean

Publicitate

Primarul Emil Boc se lansează în noi promisiuni. Dacă în 2007 anunţa că va da jos garajele de cartier şi le va înlocui cu parcări la sol, în prezent spune că vrea parcări supraterane în loc de garaje şi pasează momentul punerii în practică a noii ideii, după aprobarea noului PUG de către Consiliul Local.

Recenta inaugurare a unui parking suprateran pe strada Mehedinţi nr. 58 pe un amplasament ocupat până la demararea lucrărilor de garaje a strârnit reacţii pozitive de la clujenii din zonă. Mai mulţi utilizatori ziuadecj.ro s-au plâns primarului în comentariile la un material publicat joi şi spun că multe dintre garaje sunt de fapt depozite; mai mult, la fiecare două garaje s-ar forma, dacă acestea ar fi demolate, trei locuri de parcare. "Sper doar că în zona Mehedinţi, pe lângă parkingul care se face în zona Negoiu, să se mai construiască unul în zona Moldoveanu, unde sunt garajele acelea hidoase, comuniste", a scris Alex. El se referă la câteva zeci de garaje de pe aleea Moldoveanu, a căror demolare a fost sugerată recent şi de alţi clujeni: "Noi cei din zona Mehedinţi ne dorim o degajare a drumului principal, pentru a fi băgată şi la noi o linie de autobuz". "Arătaţi că aveţi sânge în instalaţie şi daţi jos toate garajele din cartiere. La Braşov şi Alba-Iulia au fost dărâmate toate. La două garaje demolate vom avea trei locuri de parcare. În plus, Clujul va arată mai frumos şi mai civilizat. Ce ziceţi, domnule primar Boc?", a adăugat un alt utilizator. "De acord cu dărâmarea garajelor, cu ocazia asta am fi siguri că pe locurile de parcare se pun maşini, că prin unele garaje numai maşini nu sunt parcate", spune şi Răzvan. "Ferească sfântu ce depozite pot fi unele dintre acestea. Coşuri de gunoi între blocurile din Mănăştur! Doar că niciunul dintre primarii de până acum şi nici nu văd pe cineva în viitor - mai ales că acum e Boc, care a mai avut această oportunitate - să se lege de garajele votanţilor. Doamne fere?te să-i deranjeze cu ceva, să le scoată uneltele şi sculele şi resturile de table şi piesele de maşină ascunse prin aceste "garaje". "Şi eu sunt de acord cu dărâmarea lor", scrie Gicu, "De fapt, cred că 95% din cetăţenii acestei urbe ar fi de accord, mai puţin cei 5% posesori de astfel de ghene de gunoi. Poate ar fi bine făcută o petiţie online, poate aşa o să săra în ochi la cineva problemă asta!"

Primarul de Cluj, Emil Boc spune că este la curent cu propunerile clujenilor referitoare la garaje şi a menţionat că desfiinţarea acestora face parte din viziuane primăriei pentru a crea mai multe locuri de parcare în cartiere. "Şi eu am garaj cu autorizaţie provizorie de construire, astfel că acesta oricând poate fi desfiinţat în cazul în care pe teren primăria doreşte altceva, în intersul comunităţii. Pe viitor avem în plan ca în locul garajelor din cariere să amenajăm platforme etajate de parcare. Situaţia cu amplasamentele ocupate de garaje care pot fi înlocuite cu astfel de parcaje se va lămuri după intrarea în vigoare a noului Plan Urbanistic General. Avem un inventar al garajelor şi susţinem desfiinţare acestora", a menţionat Emil Boc.

ZIUA de CLUJ scria încă din 2007 că garajele private din cartierele Clujului vor dispărea graţie unui program conceput de fostul primar Emil Boc, prin înlocuirea lor cu parcări publice, în funcţie de identificarea unor suprafeţe compacte care se pretează la astfel de construcţii. Administraţia locală a sistat emiterea de autorizaţii pentru garaje începând din 2004, însă acesta continuă să fie un subiect sensibil pentru reprezentanţii municipalităţii chiar şi în prezent. Emil Boc a lăsat lucrurile în acelaşi stadiu: nerezolvate.

Fostul primar Sorin Apostu a fost singurul care a reuşit să pornească trei proiecte de parkinguri (dintre care şi cel de pe Mehedinţi, inaugurat acum de Boc, cel de pe Băişoara şi cel de pe Fabricii) pe amplasamentul ocupat de garaje de cartier, deţinătorii acestora obţinând un loc de parcare contra unui abonament anual, cu prioritate în respectivele parcaje supraterane. În 2009, în inventarul realizat de poliţia locală, figuram peste 10.000 de garaje în cartierele clujene. Acestea aduceau venituri de aproape 900.000 de lei la bugetul local. Politica enunţată acum trei ani de primărie viza desfiinţarea garajelor amenajate pe terenuri compacte, nerevendicate, de peste 1.000 de metri pătraţi, cu accese în ordine. În Cluj-Napoca există două tipuri de garaje. Edificate de primărie, aproape 4.900 (conform evidenţelor din 2009) şi peste 5800 de garaje amenajate pe cheltuiala deţinătorilor care au contracte de închiriere a domeniului public încheiate cu primăria. La aceste două categorii se adaugă şi garajele ilegale, fără autorizaţie, care urmau să fie inventariate de poliţiştii locali. Acest inventar nu a mai fost dat publicităţii până în prezent de primărie. Un impediment în calea demolării garajelor, pe lângă nemulţumirea deţinătorilor, este şi faptul că acestea sunt o sursă generatoare de venit la bugetul local. Spre exemplu, pentru un garaj de 15 mp un proprietar achita în 2008 circa 40 de lei pe an.

Într-o petiţie on-line din ianuarie 2009 mai mulţi clujeni susţineau respectiva măsură de desfiinţare a garajelor de cartier, menţionând că deja există oraşe unde s-a reuşit punerea în practică a aceteia. "Această soluţie a fost aplicată cu succes în Alba-Iulia, unde înainte cu 2-3 luni de alegerile locale au fost dărâmate toate garajele din oraş, înlocuindu-se cu parcări deschise, pavate cu dale. Primarul a fost reales cu o majoritate destul de mare, ceea ce înseamnă că soluţia a fost pe placul locuitorilor. La Sibiu, garajele aproape lipsesc. Nu cred că într-un oraş care a candidat la titlul de capitală ecologică a Europei este normal să fie atâtea garaje - ocupă spaţiu verde abuziv, sunt construite din materiale toxice - azbociment, aglomerează spaţiul vizual, şi ca, după 4 ani de când la Primărie s-a instaurat normalitatea, aceste garaje să fie încă tolerate", se arăta în textul petiţiei on-line.

 

Publicitate

Comentarii

Miram-as

thumb down thumb up
vineri, 17 august 2012, 22:50
de Gicu

Cum bine zicea cineva mai sus, daca Boc avea "sange in instalatie", ceea ce e evident ca nu are, erau de mult demolate. Pai cat iti trebuie sa treci de la vorbe la fapte? Azi am stabilit, maine punem in aplicare...Probabil l-a cumparat si dansul ca alti bizoni cu 5-10.000 Euro si acuma ii vine greu sa se desparta de el.
raspunde

Mult zgomot pentru nimic

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 00:37
de garajist

Nu sunt de acord cu desfintarea garajelor.Un garaj e un lucru foarte util, nu au fost construite degeaba.In garaj masina e protejata de ploaie, vant, hoti, copii care bat mingea. Lasati-o mai moale cu gargara si desfintati-le pe cele ilegale sau pe cele care intr-adevar contin depozite. Asta pentru ca in mod sigur primaria nu este in stare sa construiasca peste tot garaje supraterane.
raspunde

Jos cu ele!

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 10:48
de bombonel

Sunt niste constructii hidoase in care proprietarii isi tin toate porcariile de care nu mai au nevoie. Nicaieri in lumea civilizata nu exista astfel de gretosenii. Peste tot sunt garaje comune, adica niste parcari acoperite, in care masina e protejata de toate alea pe care le-ai insiruit acolo. E momentul sa se faca curatenie!
raspunde

@garajist

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 11:58
de greg

"...masina e protejata de ploaie, vant, hoti, copii care bat mingea." Mai "gargaristule" fa-ti vila si ai toate lucrurile utile care la vezi tu ca sunt utile. Daca nu poti, atunci ai doua posibilitati: ori vrei sa traiest intr-un oras modern european si atunci "JOS GARAJELE asemanatoare cu favellele din Rio de Janeiro", ori ....nu este obligatoriu sa traiesti in Cluj.
raspunde

boardgamers.ro

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 02:18
de omucu

o masura buna! era cazul de mult! ocupa mult loc si arata oribil. Si ce ignora toata lumea e ca majoritatea au fost facute imediat dupa 90 fara nici o autorizatie. Greseala mare a fost cand li s-a permis sa intre cu ele in legalitate, dar ar fi bine ca in locul lor sa fie locuri de parcare simple
raspunde

Oricum nu se va face nimic

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 06:41
de madriano

Desi multi clujeni si-ar dori sa scape de garajele hidoase de langa blocuri, primaria nu va lua decizia radicala de demolare a garajelor. Acestea au fost construite pe spatii verzi si pe locuri de joaca care ar trebui sa fie folosite de copii, nu de anumiti locatari mai descurcareti. Readucerea acelor spatii la felul in care erau inainte de '89 ar fi un lucru frumos, iar copiii ar putea iesi din nou afara la joaca, fara ca parintii sa fie ingrijorati ca acestia ar putea fi calcati de masini. Iar pentru a rezolva problema parcarilor, anumite spatii ocupate in prezent de garaje ar putea fi transformate in parcari supraetajate semi-automate pe structura metalica (parcari puzzle) care sunt mult mai ieftin de realizat, ocupa mai putin spatiu si se amortizeaza mult mai repede. Oricum mi se pare ridicol de mic pretul parcarilor in Cluj.
raspunde

none

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 08:01
de gorne

doamne ajută
raspunde

dar parcari subterane??

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 11:19
de cristi c

parcarile subterane ar fi si mai eficiente. nu stiu ce costuri ar presupune, dar spatiul de deasupra ar putea ramane pentru parcuri, locuri de joaca, spatiu verde....etc...si ar fi mai aerisite cartierele, nu sa mai ingramadeasca cladiri cu 3-4-5 etaje cu parcari. oricum..orice numai sa dispara garajele alea oribile.
raspunde

Bravo!!! Jos toate garajele!

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 11:50
de DANIEL

Era cazul sa se demoleze toate cocinele numite garaje, sa se faca parcari supraterane, locuri cu verdeata. Toti cei care au obtinut asemenea locuri de garaje, profita de domeniul public. Nicaieri in lume nu gasesti asemenea cotete depozite de mizerii si ateliere clandestine. Daca dl Boc va face acest lucru va intra in memoria clujenilor cu un fapt admirabil. Nimeni nu are dreptul de a profita de terenurile,oricum insuficiente, care inainte erau parcuri. Toate cartierele sa fie eliberate de oazele de mizerie ocupate de garaje oribile, ascunzisul sobolanilor. Sa se faca curatenie de ele, oricum cei care le-au avut au fost in stare sa transcrie masini pe numele lor numai sa nu le piarda,desi acele masini nu sunt garate in cotetele lor. Bravo pt aceasta masura, multi clujeni o vor aprecia, restul sunt cei profitori si mizerabili care nu gandesc la aspectul orasului.
raspunde

parcare NU NU NU

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 12:02
de amyincluj

Pune ceva pt oamenii - ceva verde, pune un nivel asupra garagele - un parc pentru copii - nu avem nevoie de multe asfalt care numai atrage caldura - Faceti ceva mai frumos pentru oamenii in zona. Nu e în intersul comunităţii sa schimbe cu numai inca asfalt si mai multe parcari - unde e planul urbanistic? Avem nevoie spatiu verde pentru oamenii, drumuri pt biciclete. Nu avem nevoie de mai multe masini si parcare. Numai vede banii 3 locuri in loc de unu - abonament x 3 = bani atat. Nu e frumos pentru orasul. Parcari in aer liber numai atrage caldura, e urat. In zona str. Fabricii nu e mai frumos acolo - e mai cald. In plus langa canal era spatiu verde care au schimat intr-o parcare. Faceti un plan care face ceva VERDE. Recent in Marasti primaria au ruinat multe zone verde si frumos numai pentru masini.. La lac langa Iuiius Mall era ruinat pe partea spre mall. Nimeni foloseste parcari acolo, e pericolos si nu face rau din noi. (romaneste nu e limba materna mea deci sper ca sentiment e clar)
raspunde

o masura buna

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 12:19
de mario

daca se ia acesta masura este foarte buna s-ar mai rezolva si din problema locurilor de parcare. In zona unde stau este o conglomerare de garaje in locul carora s-ar putea ridica un parking calumea.
raspunde

Garaje/demolare

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 14:41
de ana

Salut acesta initiativa. Stau in Gheorgheni, pe Aleea Padis, si pe lateralul blocului, in dreptul dormitoarele noastre, sunt astfel de garaje. Sunt folosite aproape exclusiv pt alte destinatii: depozite, ateliere sau locuri de jucat table si stat la baut. Toti acesti "proprietari" isi tin masinile, 1-2 buc, pe alea care permite acesul la garaje si la alte blocuri. Cei care detin garajele ne deranjeaza cu activitatile pe care le desfasoara in ele (zgomot polizoare, muzica, galagie infernala de la cei care stau la baute...), nu platesc nimic pentru parcarea masinilor pe spatiul public, etc..Unii dintre detinatorii acestor garaje sunt chiar angajati ai primariei, obraznici si sfidatori. In zona sunt 2 parcari cu plata si un parching, dar jmecherii folosesc spatiul public la discretie, gratis.
raspunde

degeaba

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 14:42
de nelutzu

sa speram ca nu-i va trece prin tartacuta LOAZEI Boc sa vopseasca parxcarile supraterane in Portocaliu. La cat e de dus cu pluta se poate orice, iar asemenea IMBECILISME s-au mai vazut
raspunde

...

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 15:11
de mihai

jos cu garajele ! ACUM !
raspunde

de acord

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 16:51
de alex

intr-adevar garajele actuale sunt niste hidosenii! sa speram ca vor fi desfiintate, iar locul lor va fi luat de louri de aprcare civilizate.
raspunde

garaje

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 16:56
de grasu

Catre Scortarilor si Crinului pe langa Canalul Morii intre blocuri sunt garaje [in spate la Napolact]. Un individ are tuburi de oxigen, acetilena deci tot tacamul. Are firma deschisa de reparat orice. Da Doamne sa NU BUBUIIE ca ADIO strazi pe doua hectare. E discret asezata intre blocuri [nu e la strada ci in interior catre o ghena de gunoi]. Atentie !!! E agresiv !!! Acolo trebuia sa ramana spatiu verde. Spaga nu se mai poate recupera ca cel care a luat-o o mort dar stie fiul sau. DICO. ARHITECTURA !!!!
raspunde

Jos cu garajele!!!

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 21:41
de Florin

Foarte bine face! Sa dea jos garajele si spatiile sa fie folosite in interesul tututor clujenilor nu numai a celor care-si depoziteaza acolo sacii cu cartofi si ceapa. Jos garajele!!!
raspunde

Profitabilitate

thumb down thumb up
sâmbătă, 18 august 2012, 21:58
de Mihai

Unde-s moralistii care se vorbeau de profitabilitatea stadionului?! In cati ani se recupereaza banii investiti si din taxele si impozitele mele, ale clujeanului care stau la casa? La parkingul de pe Mehedinti costul unui loc de parcare este de 23000 lei + tva, la asta adaugandu-se si cota parte din valoarea terenului + costurile cu intretinerea. p.s. nu is impotriva parkingurilor de cartier (sau mai ales din zona centrala), dar am incercat sa judec exact ca si popandaii cu stadionul.
raspunde

Garajele

thumb down thumb up
luni, 20 august 2012, 07:29
de holostencu

Jos garajele!
raspunde

jos cu ele

thumb down thumb up
luni, 20 august 2012, 09:04
de ivan turbinca

parca am fi in Asia dar nu cred ca cineva are sange in instalatie
raspunde

garaje

thumb down thumb up
luni, 20 august 2012, 12:57
de DANA

Cunosc un garaj care se afla in spate la Minerva,proprietarii acestuia sunt stabiliti in strainatate de 20 de ani,il folosesc doar cand vin in vacanta ,cam o luna pe an iar masina care o au este inmatriculata in strainatate !!!!
raspunde

Desfiintati garajele

thumb down thumb up
luni, 17 septembrie 2012, 17:02
de Maria

Sunt de acord,ca garajele sunt 99% depozite de gunoaie,ateliere,am vazut chiar si cotet de gaini,chiar cu o mica curte exterioara,de tot rasul.Parcarile ar fi mult mai utile.
raspunde

GARAJELE DESFINTATE

thumb down thumb up
miercuri, 19 septembrie 2012, 09:21
de PETRICA

VREM AUTOBUSE PE STR MEHEDINTI
raspunde

garaj, autobuz

thumb down thumb up
marţi, 12 martie 2013, 13:26
de eta

autobuzul 19 este extraordinar.O rezolvare a unei cereri de pe timpul lui Ceausescu. In legatura cu garajele. Garajul inaugart pe Mehedint, este gol, iar masinile sunt parcate tot pe str. Mehedinti, ingreunand circulatia. NU SE SESIZEAZA NIMENI? DE CE A FOST NEVOIE DE ACEL GARAJ CONSTRUIT? Poate daca se aplica Legea, ar intelege si acei proprietari de masini, ca nu pot sa aiba si garaj si loc de parcare ilegal pe strada Mehedinti. Poate se autosesizeaza cineva......Multumesc
raspunde

Demolam?

thumb down thumb up
duminică, 31 august 2014, 13:09
de Mircea

Cei care au cumparat sau vor cumpara in viitorul foarte apropiat automobile electrice pentru alinierea (si a Romaniei) in noul curent mondial de "salvare a planetei" si a nu mai polua atmosfera cu gaze provenite din hidrocarburi toxice, cancerigene, isi pot alimenta in acest moment acumulatorii masinii in garaj, la priza de curent electric, cu norme aprobate de autoritati. Si vorbesc acum despre 2 cazuri reale pe strada mea. Acest trend este deocamdata incipient in tara noastra, dar in viitor se vor intalni tot mai multe cazuri de renuntare la benzine si motorine in favoarea automobilelor electrice, care nu polueaza si prin comparatie cu cele existente, sunt si foarte economice. In cazul demolarilor prevazute, posesorii unor astfel de automobile o sa-si mai poata incarca undeva bateriile, pentru a putea circula? Parerea mea este ca nu gandim suficient pentru viitor, gandim doar pentru moment, pentru a-i pedepsi pe cei cu "muraturile" puse in garaje. Cazurile aratate spre exemplificare sunt putine si nu trebuie generalizate, Muraturile ingheata iarna in garaj si cu siguranta nimeni nu le va pastra acolo, este la mintea copiilor. In majoritatea situatiilor oamenii isi folosesc garajele pentru ceea ce le-au construit, pentru adapostirea masinilor impotriva hotilor, pentru a depozita daca vreti, cauciucurile de schimb vara-iarna, uneltele de lucru, sau poate bicicletele (vehicule, si ele) ale caror existenta din ce in ce mai mare la Cluj-Napoca nu o poate nega nimeni. Probabil, cand nu vor mai fi garaje, vom impodobi din nou balcoanele blocurilor, cu tot felul de chestii, vizibile de pe intreaga strada. Si atunci vom incepe demolarea balcoanelor... De ce suntem atat de rai...capra vecinului...daca are garaj, hai sa-l demolam, ca nu ne place! Chestia aia ca vor fi mai multe parcari, nu tine.. deocamdata asta este singura motivatie, dar nu o sa iasa cu mult mai multe locuri noi. Trebuie sa ne gandim la altceva, mai profund, mai sanatos, mai practic. In Germania, Austria exista garaje, este drept, poate numai din beton, aranjate frumos la linie; nimeni nu are treaba cu ele, Nu astea stau in calea civilizarii noaste ci poate nerespectarea legilor si lipsa educatiei po****tiei. Cred ca la inceput ar trebui sa reflectam, sa gandim si apoi sa actionam. In spiritul a ceea ce va fi fi maine, mai bun pentru orasul nostru. Si nu doar pentru momentul de fata, pentru a satisface orgoliile unora, care, se pare ca nu au garaje... Trecem apoi la o etapa superioara? Ce mai demolam? Nu simtim cat suntem de demolati deja de capitalul strain, de taxele statului roman, de promiscuitatea politicilor autohtone, de lipsa locurilor de munca si a salariilor decente, de atatea alte chestii care ne marcheaza viata! Haideti asadar, sa demolam! Astia suntem noi!
raspunde

corul demolatorilor frustrati

thumb down thumb up
vineri, 27 noiembrie 2015, 12:42
de sandu

Rautatea provebiala a romanului, caruia ii crapa ficatii de invidie, pana nu vede capra vecinului moarta, ii orbeste pe unii care nu vad numai garaje transformate in ghene de gunoi sau depozite de muraturi. Desigur exista si asa ceva, dar daca nu ati fi asa de frustrati ati vedea ca majoritatea sunt utilizate in mod corect si ca au si aspect corespunzator. Un om cu macar doi neuroni activi in cap, ar incerca sa elimine ceea ce este necorespunzator si sa pastreze ceea ce s-a construit si este in concordanta cu normele de utilizare si de aspect, in loc sa se porneasca sa demoleze ca un buldozer care nu are judecata. Atat de orbiti de ura sunt unii incat au ajuns sa doreasca demolarea garajelor pe motiv ca sunt comuniste ( vezi o postare de mai sus ). Comuniste au fost si Tehnofrigul si Metalul Rosu si Clujana si Iris si Combinatul de la Campia turzii si multe altele. Demolati garajele si ati invins comunismul. BRAVO. Demolati TOVARASI, demolati, demolati. demolati.
raspunde

garaje

thumb down thumb up
luni, 6 martie 2017, 10:48
de Sile

In sfarsit am citit si eu doua comentarii intemeiate "de mircea" si "de sandu". Durerea mare, este ca la ora actuala in tara noastra totul porneste de la simtamintele de moment nimeni nu gandeste in in perspectiva, nimeni nu analizeaza urmarile unei decizii pripite, nimeni nu vede si nu aprofundeaza un plan de perspectiva . Din pacate timp de aprox. 27.5 ani nu am invatat nimic. TRIST !!!!!
raspunde

Adauga un comentariu

Atentie:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
ziuadecj.ro isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Mesajul tau a fost trimis si va fi afisat curand.