Life & Style

Scandal cu Ada Milea în Janis la Stuf

Sute de oameni au asistat duminică seara la un concert de pomină în barul Janis la Stuf. Protagonista a fost folkista Ada Milea, al cărei concert cu intrare gratuită a fost aşteptat cu sufletul la gură de mulţi fani de la Cluj, dar care a refuzat să cânte până la sfârşitul evenimentului.
Publicitate

Sonorizarea a fost cu probleme încă de la prima piesă, motiv pentru care artista şi-a oprit cântarea şi a explicat că trebuie să facă în prealabil probe de sunet. Proprietarul clubului, Adrian Munteanu, a preluat microfonul şi a spus că „o artistă de talia lui Janis Joplin nu ar fi avut nevoie de probe de sunet” şi a atenţionat-o pe Milea că este plătită să cânte în local. Replica artistei în faţa publicului a fost că nu şi-a primit încă banii şi că va refuza să îi primească, după care a mai cântat câteva piese în care l-a ironizat pe Munteanu. 

Munteanu spune că a fost sabotat “la modul cel mai propriu” de către cântăreaţă. “Mai bine de o oră, înainte de Ada Milea, a cântat Cristina, tot live, şi n-au fost niciun fel de necazuri cu sunetul! Orice spectator de minimă bună-credinţă poate confirma acest lucru. De ce? Pentru că, aşa cum ar fi trebuit să se întâmple şi în cazul Adei, s-a folosit o chitară electro-acustică. Toată sonorizarea a fost gândită pentru o astfel de chitară, anunţaţi fiind că şi Ada cântă tot pe aşa ceva. Ei bine, când a ajuns, folkista ne-a anunţat sec că i s-a descărcat bateria şi că va cânta pe o chitară rece”, a precizat proprietarul Janis La Stuf.

“Nu trebuie să fii mare cunoscător ca să-ţi dai seama de diferenţă. Trebuie doar două microfoane în loc de unul, care stând inevitabil aproape de celălalt provoacă microfonia aceea îngrozitoare”, a adăugat Munteanu. El a precizat că, în consecinţă, a fost nevoit să improvizeze. “Ada a cântat binişor, la sunet mă refer, până când a început să fie deranjată de tot felul de chestii, cum ar fi lumea prea multă şi cam lipsită de evlavia necesară, că nu e aer, că nu-i bine aşezată şi luminată, c-o bruiază muzica de la parter – s-a rezolvat – apoi gălăgia pe care o făceau barmanii, care în nemernicia lor încercau să-i îmbete spectatorii!”, a precizat acesta.

“Afirmaţiile legate de plata concertului nu se refereau la vreo plată în avans pentru că domnişoara Milea nu prestează activităţi precum cele pentru care se practică îndeobşte o astfel de metodă, ci la faptul că, spre deosebire de organizatorii care încercau să facă o bucurie clienţilor, ea nu cântă gratis, ca să-şi permită asemenea capricii şi să aibă o atitudine dispreţuitoare faţă de public! Mai mult, o acuzăm pe Ada Milea de sabotarea cântării, la modul cel mai propriu al noţiunii, din clipa în care, realizând că se face de ruşine, a reînceput să cânte! Toţi cei care au fost acolo au putut observa că microfonia a apărut doar după pauza intempestivă, nefiind deloc auzită înainte, în condiţiile în care setările sonorizării nu s-au schimbat defel”, a punctat proprietarul barului. El a explicat situaţia prin faptul că probabil Ada Milea a căutat “motive ca să scurteze concertul” şi că nu a respectat în mod intenţionat distanţa optimă dintre microfoane, “refuzând orice colaborare cu sunetistul”.

„Nu au fost probleme decât după pauză, au fost două microfoane, aşa era nevoie pentru chitară rece. Ştia că vine într-o cârciumă, că va fi cald, fum de ţigară şi gălăgie. A fost nemulţumită încă de dinaintea concertului de tot felul de lucruri care nu aveau legătură cu sunetul. Eu spun că a făcut intenţionat microfonia ca să aibă motiv să plece, nu avea chef să cânte la noi. Nu i-a luat în seamă pe Florin (celălalt administartor al localului), nici pe Răzvan Crivaci care se ocupa de sonorizare şi au vrut să o ajute să refacă sunetul. Noi ne-am dorit mult să o aducem la noi, ne place muzica ei şi am reuşit asta cu mari eforturi. A instigat publicul, i-a indus o stare de nemulţumire care a dus la huiduieli din partea câtorva”, a ţinut să precizeze Munteanu.

În ciuda insistenţelor, Ada Milea nu a putut fi contactată. Aceasta a avut telefonul închis atât pe parcursul serii de luni cât şi a zilei de marţi.

Munteanu şi-a cerut scuze în faţa clienţilor şi spectatorilor, “neaşteptat de mulţi”. Ada Milea este cântăreaţă de folk născută în 1975 la Târgu Mureş. Aceasta a lansat  cinci albume: “Aberaţii sonore”, “Republica mioritică”, “Absurdistan”, “No Mom’s Land”, „Apolodor” şi „Quijote”.
Menţionăm că o situaţie similară a fost înregistrată într-un alt local din reţeaua administrată de Munteanu, Janis Pub, unde în martie grupul Paraziţii a fost scos afară cu forţa, după ce membrii acestuia au refuzat să susţină a doua parte a concertului. Vezi aici detalii.

UPDATE După concertul din Janis, Ada Milea s-a refugiat într-un bar din apropiere, "La Ţevi", cu un grup de prieteni, "ca să-mi înec amarul", şi a concertat pentru cei care se aflau în local, "în condiţii de sonorizare bune". Milea spune că a avertizat proprietarii clubului Janis la Stuf, înainte de concert, că îi este greu să ajungă pentru că susţine repetiţii pentru avanpremiera unei piese de teatru în Târgu Mureş, "dar au insistat şi mi-au promis că rezolvă chiar şi lipsa chitarei". "În bar mergea muzica la parter, amplificarea ... să zicem că era ciudată. Oricine putea scoate un cablu din priză, ceea ce s-a şi întâmplat", a spus Milea. "Pentru mine a fost trist", a încheiat ea.

Ai fost spectator la concertul Adei Milea? Spune-ţi părerea despre incident.

Publicitate

Comentarii

Janis vs. Ada Milea

thumb down thumb up
marţi, 21 septembrie 2010, 09:00
de Ivan

O gluma proasta! Ada Milea nu canta, produce: "Aberatii sonore". Cine canta, o poate face si la coltul strazii la fel de bine ca pe o mega-scena.
raspunde

ce-i cu moderarea asta?

thumb down thumb up
marţi, 21 septembrie 2010, 16:23
de cosmin

n-am avut dreptate cand am zis ca ati prezentat reactiile disproportionat?? apare vreundeva pozitia adei milea? uaaaa, sa-mi bag... (comentariu moderat)

raspunde

răspuns janis

thumb down thumb up
marţi, 21 septembrie 2010, 18:25
de alex moldovan

Sper că aţi remarcat că redacţia a îndepărtat cacofonia gramaticală din textul "original". Păcat că nu a putut-o scoate pe cea din gândire. Şi mitocănia impardonabilă a organizatorilor.
raspunde

Ifose...

thumb down thumb up
miercuri, 22 septembrie 2010, 01:01
de Ramona Antal

Oamenii inzestrati cu talent precum Ada,nu ar trebui sa intre in asemenea buclucuri...Vorba aceea, un mare artist niciodata nu se poticneste in nimicuri gen, sonorizare deficitara,iluminat impropriu etc. ...Rusinica! ..si cu publicul platitor de bilete cum ramane daca incepeti toti sa faceti ifose!
raspunde

Janis si Ada Milea.Epilog

thumb down thumb up
joi, 23 septembrie 2010, 17:09
de "Janis"

Dorinta ne-a fost aceea de a petrece alaturi de clientela noastra la un an de "Stuf", iar pretextul perfect ni s-a parut a fi un recital de-al Adei Milea, de multi considerata un fel de Janis Joplin moderna, autohtona, gratie spiritului ei rebel, non-conformist, precum si aerului ei "neo-hippiot".Nu am intentionat nicio secunda sa mutam controversa in spatiul public, iar daca acest lucru s-a intamplat, este doar din vina unor "oameni de bine", nerabdatori sa-si infiga din nou coltii in dosul nostru, fara sa le pese nicio clipa de deserviciile pe care vorbele lor veninoase le vor aduce chiar artistei. Ada Milea ne-a fost intotdeauna draga (de mai bine de doi ani incercam s-o aducem), si ne este in continuare, in pofida nefericitului incident, ce-ar fi ramas , totusi, minor, de-ar fi fost dupa voia noastra, precum si a Adei. Dezavuam toate opiniile umorale, fie ca nu sunt decat injuraturi, fara vreo legatura cu episodul cu pricina , fie ca pun sub semnul indoielii calitatiile artistice ale musafirei noastre. Daca mai avem sa-i reprosam ceva, acum , la sfarsit(asta am dori sa fie, sfarsitul unei nebunii marunte pentru care avem partea noastra importanta de vina), e doar faptul ca a declarat ziarului Ziua cum ca noi i-am fi promis ca-i facem rost de o chitara electro-acustica( din aceea cu fir, adica,pentru cei care confunda , de pilda, microfoanele de voce cu cele de captare a sunetului, cum sunt cele care se folosesc la sonorizarea unei baterii) . Nu cerem, pacatele noastre, sa fim crezuti pe cuvant.Cat se poate de logic insa, poate oare crede cineva ca ar fi fost o problema sa facem rost de o banala chitara, daca, desigur, am fi stiut cu o jumatate de ora barem inainte ca Ada nu are una? Ne -am fi sabotat oare propria noastra aniversare?Dar, probabil ca logica nu e un argument suficient pentru cei care nu mai pot trai de grija noastra, sau pentru cei ce ignora "dovada" , si anume aceea ca doar cu putine minute inainte, pe exact aceeasi scena, cu exact aceeasi sonorizare, s-a cantat tot live, in conditii bune! De fapt toata discutia cu sonorizarea, purtata, ca de obicei, de oameni care nu pot face diferenta intre doua chitari, e falsa. Asa cum s-a vazut in cantarea de dinaintea Adei, sonorizarea era adecvata. Chitara ei "surpriza"insa, defel. Am organizat peste 60 de concerte in toate cluburile noastre, in 3 ani, am avut ospeti de seama, "nume grele" (Phoenix, Iris, Cargo, Celelelte cuvinte, Vama, Luna amara,Directia5, Taxi,Vita de vie,etc,), si de fiecare data ne-am conformat intocmai riderului tehic soliciat de catre trupe, indiferent de efortul presupus, uneori platind bani multi unor firma specializate.De aceasta data nu era cazul, si cu acestea fiind spuse, consider lamurit acest aspect. Greseala noastra este insa "originara" si consta in alegerea neinspirata a spectacolului. Ne -o asumam, asa cum ne asumam si alte erori, inlusiv acea impardonabila cacofonie din "textul original" al replicii, scrisa intr-o stare de fireasca surescitare, si postata pe site fara a fi recitita, si implicit corectata. Ada Milea este in primul rand o actrita diafana, si nu un folkist de foc de tabara cu betivi. Obrazul ei este subtire, verbul ei e viu si inteligent.Nu trebuie sa cante in carciumi (prea)aglomerate, la ore tarzii. E pacat, si , la limita, riscant pentru toata lumea. Ada e in primul rand un actor, si inca unul foarte bun, iar sensibilitatile si pretentiile ei sunt explicabile, necesare chiar. In opinia noastra, scena ei trebuie sa fie de teatru, si nu de carciuma. Ca spectator,ai nevoie de conditii bune sa intelegi ce spune, mult mai important dacat cum o spune.Ironia textelor ei, sfichiuitoare sau subtila, e unica (am simtit-o pe pielea mea), si doar o minte limpede, si o ureche respectata o poate savura . Ii recomandam artistei, cu iubire si admiratie, sa evite concertele in spatii impure, asa cum este inevitabil o carciuma, orice carciuma, mai ales in miez de noapte, si sa urmeze exemplul unei alte legende vii, Tudor Gheorghe, care refuza invariabil reprezentatiile in cluburi/carciumi, indiferent de onorariul ce i se ofera(inclusiv bancnote din acelea care iti lasa praf de aur,toxic, pe maini), tocmai pt ca si muzica lui trebuie bine si cuminte ascultata. Poate ca artista ar fi trebuit sa stie la ce se expune, poate ca buna ei prietena,tot actrita, care a intermediat concertul cu minunate intentii , si care cunostea foarte bine atmosfera din "Janisuri" (ce sa facem daca sunt pline, spre deosebire de cvasimajoritatea celorlalte?), ar fi trebuit s-o avertizeze. Dincolo de nuante si sofisme, vina e a noastra, si ne cerem iertare in fata Adei, si scuze fata de spectatorii nemultumiti, si firesc nedumeriti. O ultima precizare, referitor la "publicul Janis".Pe un portal cineva facea o afirmatie inepta, si anume aceea ca Janisul nu are public pentru un astel de concert. Minciuna!Romania nu are public pentru Ada Milea!
raspunde

Janis si Ada Milea.Epilog

thumb down thumb up
joi, 23 septembrie 2010, 17:09
de "Janis"

Dorinta ne-a fost aceea de a petrece alaturi de clientela noastra la un an de "Stuf", iar pretextul perfect ni s-a parut a fi un recital de-al Adei Milea, de multi considerata un fel de Janis Joplin moderna, autohtona, gratie spiritului ei rebel, non-conformist, precum si aerului ei "neo-hippiot".Nu am intentionat nicio secunda sa mutam controversa in spatiul public, iar daca acest lucru s-a intamplat, este doar din vina unor "oameni de bine", nerabdatori sa-si infiga din nou coltii in dosul nostru, fara sa le pese nicio clipa de deserviciile pe care vorbele lor veninoase le vor aduce chiar artistei. Ada Milea ne-a fost intotdeauna draga (de mai bine de doi ani incercam s-o aducem), si ne este in continuare, in pofida nefericitului incident, ce-ar fi ramas , totusi, minor, de-ar fi fost dupa voia noastra, precum si a Adei. Dezavuam toate opiniile umorale, fie ca nu sunt decat injuraturi, fara vreo legatura cu episodul cu pricina , fie ca pun sub semnul indoielii calitatiile artistice ale musafirei noastre. Daca mai avem sa-i reprosam ceva, acum , la sfarsit(asta am dori sa fie, sfarsitul unei nebunii marunte pentru care avem partea noastra importanta de vina), e doar faptul ca a declarat ziarului Ziua cum ca noi i-am fi promis ca-i facem rost de o chitara electro-acustica( din aceea cu fir, adica,pentru cei care confunda , de pilda, microfoanele de voce cu cele de captare a sunetului, cum sunt cele care se folosesc la sonorizarea unei baterii) . Nu cerem, pacatele noastre, sa fim crezuti pe cuvant.Cat se poate de logic insa, poate oare crede cineva ca ar fi fost o problema sa facem rost de o banala chitara, daca, desigur, am fi stiut cu o jumatate de ora barem inainte ca Ada nu are una? Ne -am fi sabotat oare propria noastra aniversare?Dar, probabil ca logica nu e un argument suficient pentru cei care nu mai pot trai de grija noastra, sau pentru cei ce ignora "dovada" , si anume aceea ca doar cu putine minute inainte, pe exact aceeasi scena, cu exact aceeasi sonorizare, s-a cantat tot live, in conditii bune! De fapt toata discutia cu sonorizarea, purtata, ca de obicei, de oameni care nu pot face diferenta intre doua chitari, e falsa. Asa cum s-a vazut in cantarea de dinaintea Adei, sonorizarea era adecvata. Chitara ei "surpriza"insa, defel. Am organizat peste 60 de concerte in toate cluburile noastre, in 3 ani, am avut ospeti de seama, "nume grele" (Phoenix, Iris, Cargo, Celelelte cuvinte, Vama, Luna amara,Directia5, Taxi,Vita de vie,etc,), si de fiecare data ne-am conformat intocmai riderului tehic soliciat de catre trupe, indiferent de efortul presupus, uneori platind bani multi unor firma specializate.De aceasta data nu era cazul, si cu acestea fiind spuse, consider lamurit acest aspect. Greseala noastra este insa "originara" si consta in alegerea neinspirata a spectacolului. Ne -o asumam, asa cum ne asumam si alte erori, inlusiv acea impardonabila cacofonie din "textul original" al replicii, scrisa intr-o stare de fireasca surescitare, si postata pe site fara a fi recitita, si implicit corectata. Ada Milea este in primul rand o actrita diafana, si nu un folkist de foc de tabara cu betivi. Obrazul ei este subtire, verbul ei e viu si inteligent.Nu trebuie sa cante in carciumi (prea)aglomerate, la ore tarzii. E pacat, si , la limita, riscant pentru toata lumea. Ada e in primul rand un actor, si inca unul foarte bun, iar sensibilitatile si pretentiile ei sunt explicabile, necesare chiar. In opinia noastra, scena ei trebuie sa fie de teatru, si nu de carciuma. Ca spectator,ai nevoie de conditii bune sa intelegi ce spune, mult mai important dacat cum o spune.Ironia textelor ei, sfichiuitoare sau subtila, e unica (am simtit-o pe pielea mea), si doar o minte limpede, si o ureche respectata o poate savura . Ii recomandam artistei, cu iubire si admiratie, sa evite concertele in spatii impure, asa cum este inevitabil o carciuma, orice carciuma, mai ales in miez de noapte, si sa urmeze exemplul unei alte legende vii, Tudor Gheorghe, care refuza invariabil reprezentatiile in cluburi/carciumi, indiferent de onorariul ce i se ofera(inclusiv bancnote din acelea care iti lasa praf de aur,toxic, pe maini), tocmai pt ca si muzica lui trebuie bine si cuminte ascultata. Poate ca artista ar fi trebuit sa stie la ce se expune, poate ca buna ei prietena,tot actrita, care a intermediat concertul cu minunate intentii , si care cunostea foarte bine atmosfera din "Janisuri" (ce sa facem daca sunt pline, spre deosebire de cvasimajoritatea celorlalte?), ar fi trebuit s-o avertizeze. Dincolo de nuante si sofisme, vina e a noastra, si ne cerem iertare in fata Adei, si scuze fata de spectatorii nemultumiti, si firesc nedumeriti. O ultima precizare, referitor la "publicul Janis".Pe un portal cineva facea o afirmatie inepta, si anume aceea ca Janisul nu are public pentru un astel de concert. Minciuna!Romania nu are public pentru Ada Milea!
raspunde

Rusine Janis :)

thumb down thumb up
marţi, 28 septembrie 2010, 23:44
de Unul care-a fost acolo

E mai mult decat evident ca toate commenturile de mai sus, sunt postate de catre insusi staff-ul Janis. Am fost acolo, am vazut, am auzit. Sonorizarea a fost jalnica, nu e de mirare ca un artist de talia Adei a fost nevoita sa intrerupa concertul. Hai sa fim seriosi, oare de ce? Gandeste logic. Canti live, sonorizarea e de 2 lei, prin urmare lumea considera ca tu esti cel care canta prost. Gresesc oare? Lucrez in domeniul muzicii, totul a fost cat se poate de evident. Proprietarul e doar un tip isteric, care-si permite orice. Am vazut in Janis de toate. Trafic de droguri, prostitutie, cocalari. Inainte umblam saptamanal, acum am lasat-o mai usor, si-mi fac aparitia doar la concerte. Nu pot sa trec cu vederea toate lucrurile cretine care isi au locul, unele mai discret, altele nu. Pacat ca proprietarii sunt cei care sunt. In timp Janisul va ramane doar pentru cocalari/traficanti/pesti. Deja 50% din populatie e compusa din astfel de specimene. Pacat.
raspunde

Adauga un comentariu

Atentie:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
ziuadecj.ro isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Mesajul tau a fost trimis si va fi afisat curand.