Opinie

Untold nu e de ajuns! Despre motivele pentru care merită sau nu să votăm Emil Boc

Până la alegerile locale a rămas mai puţin de un an şi devine tot mai clar că Emil Boc îşi va păstra funcţia fără emoţii. S-a făcut deja un sondaj (neoficial) care, din informaţiile noastre, arată că actualul primar ar urma să fie votat de peste 70% dintre clujeni.
Publicitate

PSD nu are forţa de a se lupta pentru primărie, într-un municipiu în care, la prezidenţiale, diferenţa dintre dreapta şi stânga a fost copleşitoare. În plus, nu poate oferi nici omul potrivit; e chiar interesant pe cine vor pune social-democraţii să se facă de râs la primăvară. Există şi variante independente, dar nerealiste. Aşadar, dacă nu se întâmplă vreun cataclism, cunoaştem deja numele noului primar.

Asta nu înseamnă că trebuie să îl privim pe Emil Boc de jos în sus, efect care în televiziune se cheamă raccourci. Dimpotrivă. Dacă tot mai trebuie să petrecem patru ani cu el, să încercăm să îl facem să devină mai bun. Să fie măcar ca în primul său mandat.

Între paranteze, să ne oprim o secundă la felul în care Boc a intrat în cursa pentru primărie. Anunţase că nu va deschide subiectul până când se rezolvă criza gunoaielor (iar aceasta nu s-a rezolvat), dar a venit valul Untold. Sunt convins că primarul nu se aştepta să fie atât de gigantic. A trebuit să profite de momentul său de glorie şi să improvizeze, ca un îndrăgostit care a găsit clipa perfectă să-şi ceară aleasa inimii de soţie. "Vasile, ajută-mă, anunţă tu că voi candida", o fi fost mesajul pe care primarul i l-a transmis lui Blaga pe SMS.

Festivalul Untold este marea realizare din acest mandat al lui Emil Boc. Tişe a făcut un stadion, Apostu a pornit "Polivalenta"; Boc nu a făcut nici măcar un parking ca lumea din 2012 încoace, dar l-a adus pe Armin van Buuren. Vă mai amintiţi ce a promis în campania electorală de acum trei ani? Tunel pe sub centru şi Someş navigabil. Din tunel au rămas doar primele trei litere; la fel şi din vâslitul pe Someş. Primăria are majoritatea proiectelor pe fonduri europene depăşite ca termen - bike sharing, ticketing, chiar şi unele asfaltări din "oraşul-comoară"; în urbanism este în continuare Vestul Sălbatic şi municipalitatea nu vrea sau nu ştie să impună nişte reguli; licitaţia pentru salubrizare stradală şi proiectul de refaţadizare a centrului oraşului bat pasul pe loc; eşec după eşec. Edilul şef a vândut doar iluzii, până la Untold. Desenele frumoase din noul PUG, cu centuri, drumuri expres şi parcuri acvatice, nu au deocamdată nimic în comun cu realitatea, dar acoperă ratările.

Cu ce putea Boc să se laude anul viitor? Veţi zice că a modernizat străzi. Corect. Doar că ăsta e jobul lui! Acum, înainte de campania electorală, să-l vedeţi şi pe primarul din Gilău ce de asfalt trage prin comună! Electrica trebuie să ne dea curent, că plătim pentru el; Compania de Apă ne furnizează apă, şi nu pe gratis, iar Eon ne oferă gaz metan ca să gătim şi să ne încălzim. Tot astfel, Primăria trebuie să se ocupe de asfaltat, că noi plătim impozite locale pentru asta. Acum ce să facem, să îi punem primari şi pe cei de la curent, de la gaz sau de la apă? Am fost prea mult timp conduşi de oameni care nu îşi fac jobul, iar normalitatea ne umple de admiraţie. Un lucru fundamental greşit.

Dacă aţi decis că Emil Boc a făcut treabă bună, nicio problemă. Alegeţi-l. Sunt convins că există însă mulţi oameni mai capabili. Chiar şi Boc poate mai mult, nu trebuie decât să îl facem să înţeleagă că Untold e minunat, dar nu e de ajuns.

 

Publicitate

Comentarii

untoldu vietii

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 17:45
de eu

iar despre untold. se cam uita ca untoldu e cam tot ce s-a realizat intr-un an de capitala europeana de tineret. in loc sa fie mai multe evenimente s-a jucat totul pe o carte.. habar n-am daca e bine sau rau, dar la sfarsitul anului trebuie analizat evenimentu din perspectiva intregului an. veniturile, castigurile (imagine, bani si ce or mai fi) impartite la 365 nu la 4.. bine, tovarasu boc asa a fost invatat din vremurile lui dragi. alimentara trebuie sa fie plina doar 4 zile, cand e Tovarasu in vizita, in rest poate sa bata vantu..
raspunde

Nu ai dreptate!

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:13
de Marius

Eu vad un Cluj animat inca din 2012! Primarul a pus foarte mare accent pe cultura de cand a venit la carma orasului! A investit in locatiile Primariei destinate evenimentelor si a incurajat proiectele culturale! Asta cu Capitala Europeana a Tineretului a fost doar o incununare a tot ceea ce a facut deja! Nu mi se pare ca s-a jucat pe o singura carte! Untold-ul a fost, intr-adevar, BOOM-ul, dar si alte evenimente sustinute de Primarie au fost vizibile in oras pe tot parcursul anului! Boc si oamenii lui au transformat Clujul intr-un oras multicultural in care in fiecare weekend „se intampla ceva”!
raspunde

cultura?

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:23
de clujean

ce are muzica de club cu cultura, mocan fitzos?
raspunde

candidatura

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 18:51
de traian

Ne trebuie alt primar.Boc nu se confirma ca un vredinic gospodar,exemplul cel mai clar fiind nemaifacuta groapa de gunoi a orasului.Aceasta este cea mai mare rusine clujeana- sa ajungi sa te rogi de altii,mai isteti, sa-ti ia gunoaiele, A-l realege pe Boc inseamna sa fi de acord cu asa ceva.Uitati-va si la santierele de pe strazi-carosabil intors pe dos si muncitori care mai mult stau decat lucreaza.Untold a fost o reusita,dar festivalul nu este destul pentru un primar.Dupa el, incet-incet ne intoarcem la mizeria zilnica pe care Boc o ascunde sub pres.De acord sa fie reales,dar numai daca nu se iveste un altul mai bun,de care este mare nevoie.
raspunde

groapa de gunoi

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 19:56
de pzzzz

Traiane, din cate stiu eu, noua "groapa de gunoi" trebuia realizata de CL si nu de primarie. Boc si primaria n-au nimic de a face cu acest proiect.
raspunde

GRESIT !

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 23:54
de ionut

Se pare ca diversiunea a functionat...Loaza a reusit sa mute intreaga raspundere ''peste gard''. Nimic mai fals! Ca primar, avea OBLIGATIA de a asigura o rampa pentru depozitarea gunoiului. Aceasta sarcina revine oricarei primarii, fie ca este oras sau comuna. Piticania, evident imbarligata in jocurile care au dus la nerealizarea gropii ecologice, si-a rezolvat sarcina de a gasi o groapa de gunoi tocmai la Oradea. Si asta pe banii mei si ai tai...
raspunde

Nu trebuie schimbat el...

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:19
de Paul

Parerea mea este ca primarul e un bun manager al orasului si caa ajutat foarte mult la dezvoltarea lui! Trebuie schimbate fosilele din Primarie care au fost angajate pe vremea lui Funar! Aia strica meciul! Ca astia mai tineri si mai sprinteni asculta si pun in aplicare orfinele lui! Oricum, n-are contracandiat in Cluj, de la niciun partid! Practic Emil Boc a transformat orasul intr-unul in care calitatea vietii e mai buna decat la Paris!
raspunde

extraordinar!

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:25
de clujean

desi s-a lamurit ca aiureala aia de clasament e un fals grosier, OT-PDL Cluj ii da inainte!
raspunde

Autobuze noi

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 20:17
de Mircea

Totusi, doar anul acesta s-au cumparat 50 de autobuze noi si din cate am vazut mai vor sa cumpere si 20 de troleibuze si 10 autobuze electrice. Cred ca asta este o realizare importanta!
raspunde

hahaha

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 21:12
de hahahaha

De cand e o realizare ca Boc a cumparat 50 de autobuze noi? Bucurestiul a cumparat 1500, Timisoara 130. Pana si Pitestiul a cumparat anul asta 80. daca ne comparam cu cateva orasele din Moldova stam bine, dar cred ca nu asta e miza. Mai iesi din Cluj sau macar citeste presa sa vezi ce se intampla la altii inainte sa deschizi gura
raspunde

prioritati

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 21:33
de mario

Clujul este un oras intr-o dezvoltare galopanta care are nevoie de un primar cu viziune. Un primar care este interesat de cum se construieste in oras, pentru care spatiile verzi si curatenia sunt sfinte si pe care il intereseaza cladirile din centru care arata groaznic. Clujul nu are nevoie de festivaluri, nu este un oras turistic. Trebuie schimbat si CL nu doar primarul. E plina de corupti primaria.
raspunde

@ de mario

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 22:35
de Mihai

Explica de ce zici ca, Clujul nu trebuie sa fie un oras turistic cand are potential? Atunci inchideti toate hotelurile si pensiunile nu mai avem nevoie de ele . Nu prea te-am inteles aici , in cluj traiesc foarte multi tineri, si vin foarte multi tineri. Ce spui tu mai sus in mare parte e adevarat dar nu referitor la turism.
raspunde

city break

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:14
de mario

Pai mai mult de un city break ( vacanta scurta (cateva zile) intr-o destinatie urbana, de cele mai multe ori pe durata weekend-ului sau a unui weekend prelungit,) nu ai ce face in cluj. Cred ca majoritatea celor care se cazeaza vin pentru bussines sau altele.
raspunde

iar despre tineri?

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:22
de clujean

deja e o obsesie propozitia asta: in Cluj sunt multi tineri! da, sunt, la fel cum sunt multi maturi si multi batrani! asta nu inseamna ca poftele tinerilor sunt mai importante decat nevoile maturilor sau neputintele batranilor, ce p..ana mea! iar daca vreti un oras al chefurilor continue, construiti-va un Tijuana pe un camp, la kilometri distanta de cea mai apropiata localitate, si acolo urlati pana va crapa capetele, dar nu ne mai f..teti pe toti cu nevoia voastra psihopata de zgomot!
raspunde

alternativa??

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 22:41
de nd

Eu mi-am propus inca de vreo 2 ani ca nu o sa il mai votez pe Boc. Total de acord, ca Boc in primul rand poate sa faca mai mult, desi nu cred ca il mai intereseaza. DAR cea mai mare problema e ca nu o sa existe cu candidat mai bun. Daca e sa vina cu alternative gen Seplecan sau Nicoara, de la psd cred ca nici nu are rost sa luam pe cineva in calcul, atunci cred ca tot cu Boc o sa mai ramanem 4 ani...
raspunde

.

thumb down thumb up
vineri, 7 august 2015, 22:59
de radante

Cu totii suntem de acord ca avem nevoie de sange proaspat la primarie, de o mana de fier care sa dreseze cohortele de functionari lenesi si sa taie in carnea vie a companiilor private care nu onoreaza ca la carte contractele publice. Ne trebuie o noua viziune, noi directii de urmat, o gandire pragmatica si moderna. Ne trebuie un om care sa faca schimbari majore in cadrul regiilor autonome si a companiilor detinute de primarie (ex. CTP). Boc sta cam prost la toate cerintele de mai sus, iar performantele ii sunt mediocre. Intr-adevar, este trist daca niste succese relative ca Untold-ul si modernizarea unor strazi din zona centrala vor cantari in realegerea lui. Insa trebuie sa ne amintim care sunt optiunile noastre. Seplecan? Un no name si o gluma cat se poate de proasta. Nicoara? Discutabil, insa este total erodat politic si nu cred ca se va mai incumeta la alegeri locale. Tise? Poate la judet. Dancu sau Puscas? Retrasi. Rus? O calamitate pe toate planurile. Funar sau Giurgiu? Expirati dinainte de darea in folosinta. Cu siguranta sunt mii de clujeni mai competenti decat Boc si mai vizionari; inclusiv pe mine ma consider asa. Din pacate (ramane de vazut pentru cine), nu voi candida si nici unul dintre cele cateva mii de clujeni cu un nivel al competentei peste cel al lui Boc nu o va face. Vom ramane sa alegem din nou dintre aceiasi grobieni si din nou vom auzi sintagma "raul cel mai mic". Mereu vorbim despre cum ar trebui sa fie primarul si criticam, pe buna dreptate, insuccesele. Insa, cantarind toate optiunile, ne dam seama ca suntem condamnati la continuitate cu Boc in cazul in care nu apare vreun candidat surpriza cu sanse reale - iar asta este foarte improbabil.
raspunde

:)))

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 01:04
de John

Imi place asta: VOTATI EMIL BOC! VOTATI RAUL CEL MAI MIC! :)))
raspunde

!!!

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:07
de Cleo

Ei, oameni dragi, eu spun ca exagerati si ca nu vedeti cat a progresat orasul de cand este condus (chiar si din umbra) de Emil Boc! Va tot legati de strazi si de fondurile europene, dar proiectele cine le-a facut??? Primarul a crescut sub aripa sa (chiar si cand a fost plecat la Bucuresti) tineri care au demonstrat ca le place sa munceasca si carora le pasa de cetateni! Nu mai vezi cabluri printr-o parte a orasului, vezi strazi noi asfaltate, pietruite (gen Memo), iluminate corespunzator... si mai vezi UN ORAS VIU! Un oras care prinde din ce in ce mai multa culoare si cultura!
raspunde

si pe Apostu

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:48
de Vlad

@Cleo Cleo, nu am nimic cu tine, nu vreau sa te jignesc, dar ai fost tare! Mi-a retinut atentia in special fraza asta, imi permit sa te citez ”Primarul a crescut sub aripa sa (chiar si cand a fost plecat la Bucuresti) tineri care au demonstrat ca le place sa munceasca si carora le pasa de cetateni! ” Aminteste-ti pe cine a ”crescut” Boc sub aripa sa: pe puscariasul Apostu si pe puscariasul Bica, bunii sai prieteni. Pe unul l-a facut primar ca sa poata fura in voie, pe celalalt l-a facut mare in partid tot ca sa poata fura
raspunde

bun asa

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:17
de clujean

de cativa ani, orasul meu natal ma oboseste si ma irita tot mai mult, insa nu reusesc sa-mi fac curaj sa ma mut in alta zona, mai normala; din fericire, daca iese iar bok, cu bubuielile lui cocalaresti si cu afacerile murdare, voi avea in sfarsit motivul cautat.
raspunde

:))

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 00:24
de A.

@clujean: sa mor daca nu faci parte din categoria cetatenilor frustrati! Daca nu apreciezi progresul orasului, te invitam sa te muti in sud, probabil acolo e mai bine! Acolo n-o sa auzi muzica decat in baruri de manelisti, autobuze mov o sa vezi doar la TV, cablurile n-o sa fie jos decat daca le agata vreun tramvai si asa mai departe!
raspunde

comic

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 01:00
de vlad

@ A Permite-mi sa-ti raspund eu in locul lui. As vrea sa stiu unde ai vazut cabluri ingropate in Cluj in afara de Memo, Eroilor si poate acum incepe si pe Motilor? Toate cartierele sunt pline de cabluri, impaianjenite de-a dreptul. Esti nostim! Mai departe: ii spui omului sa se mute in sud. De ce sa se mute in sud? Pentru ca vrea mai mult de la Cluj? Cum vine asta? Daca cineva nu e de acord cu faptul ca Boc isi bate joc de oras, e obligat sa se mute in sud? Din cate stiu eu Boc al tau e vinitura, a sosit in Cluj taman de la munte, asa ca nu vad cum iti permiti sa-i spui unei persoane sa se mute din propriul oras. Apoi: in sud se aude muzica doar in barurile de manelisti. Nimic mai fals! Ai fi surprins sa afli ce concerte tari ai fost in Bucuresti in ultimii ani. Depeche Mode, Metallica, Robie Williams etc. Inclusiv Armin van Buuren (de vreo 3 ori) si David Guetta (de 2 ori) au fost in Bucuresti. Apoi ma faci sa rad cu lacrimi cand ii spui ca va vedea autobuze mov doar la TV. Pai aici cam ai dreptate. Numai noi si Timisoara ne-am vopsit autobuzele in mov, nu cred ca vezi undeva in Occident autobuze vopsite in culoarea asta! Si inca ceva; observ ca a mai scris cineva inaintea mea un lucru pe care vreau sa-l sublinez: nu-l mai lauda pe Boc pentru cele 50 de autobuze. Primaria lui Boc a luat doar 40, celelalte 10 le-a luat CTP Cluj. Si crede-ma ca alte orase din tara (inclusiv din sud) au mult mai multe autobuze noi decat avem aici in Cluj. Nu stiu daca ai observat (probabil ca nu) dar numai Boc a mai luat rable second hand din Franta (autobuzele verzi) care au unele si 50 de ani de la fabricatie. Altfel spus, francezii le-au aruncat acum vreo 30 de ani la fier vechi, a venit Boc si le-a luat pentru noi ca sa-l aplaude unii ca tine.
raspunde

sa folosesc doua puncte?

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 18:31
de A.

Chiar daca esti in asentimentul meu, nu trebuia sa-mi iei semnatura. A cu punct, nu e ceva chiar particular, dar puteai gasi altceva. Eu il apreciez pe Boc in primul rand pentru masurile impop****re luate ca premier. Ca primar, e un tip cinstit si harnic. Poate se gaseste altul mai bun, e posibil. Mi-as dori insa sa iasa primar, ca o plama data milogilor si pomanagiilor, care se tem ca la o noua criza(si e posibil, dupa guvernarea socialista). A fost o mare surpriza, ca dupa ce a avut curajul sa se sacrifice politic, clujenii nu l-au dezavuat. Clujul ramane un oras de dreapta, cu locuitori care nu vor pomeni(nu toti, avem milogi destui, evident), si chiar daca stanga va veni cu Sfantul Sisoe, nu vor castiga.
raspunde

POSTACI PSD-isti!!!

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 09:48
de Emilia

Pe-aici comenteaza doar oamenii lui Nasra, oamenii lui Bildea (vreo 5, cati are), oamenii lui Seple... S-au trezit acu” sa bata din gura ca vin alegerile! HAHAHAHA!
raspunde

masura conra clujofoba

thumb down thumb up
sâmbătă, 8 august 2015, 16:51
de Eu

Macar pentru sutele de mizerii revarsate asupra Clujului, clujenilor si ardelenilor in general in comentarii de sub articolele presei centrale si tot trebuie votat Boc. Sa nu pretindeti ca nu ati dat peste
raspunde

Adauga un comentariu

Atentie:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
ziuadecj.ro isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.
Mesajul tau a fost trimis si va fi afisat curand.